Tabung

My Friends

Wednesday, August 11, 2010

Sayu..

Sayu betul aku semalam dengan harini..layan Facebook banyak pula terbaca merata² tempat pelbagai bangsa dan agama yang meninggal dunia sejak kelmarin. Tuhan yang maha berkuasa lagi bijaksana dari engkau kami umat yang hina ini datang kepada engkau jua kami kembali.

Diantara yang aku baca dari profile Facebook yang paling sayu, seorang lelaki ni, baru 8 jam lepas dia bermesej² kat wall dia dengan kawan², mungkin on the way dia balik rumah excident then koma pagi tadi telah pun kembali ke Rahmatullah.

Aku yang bukan dikalangan kawan² dia pun rasa syahdu bila baca semula segala komen² sebelum dia meninggal apatah lagi kawan² dia..yang tinggal sekarang hanya profile Facebook beliau untuk santapan kawan² yang mengenali diriya. Al Fatihah untuk arwah.

Aku pun mengalami perasaan yang sama pada tahun lepas, bestfriend aku sendiri telah meninggal dunia akibat kanser tulang, aku agak menyesal sebab last mesej dari dia tak tahu kenapa aku tak reply masa tu. Amat menyesal sampai sekarang, andai aku tahu dia tenat masa tu aku tak kan biarkan dia menunggu mesej dari aku..semoga rohmu tenang disana kawanku..Miss u..Love u Suhailiza

Betapa besarnya kuasaMu Ya Allah, sedang semalam bersuka ria kami sebagai umatMu didunia milikMu dan hari ini juga dugaan dariMu Ya Allah engkau menghantar Malaikat Izrail untuk mencabut nyawa umatMu itu..

Sungguh besar kuasaMu...

2 comments: