Tabung

My Friends

Thanks

Thursday, June 17, 2010

Memori..

Tak tahu kenapa sejak dua menjak ni aku terlalu gemar mendengar lagu dendangan arwah Achik Spin.
Kadang kala terasa sayu menyelusup kalbu dan jiwa..mungkin sebab orangnya dah tiada.
Biar lah apa orang nak cakap aku dengar lagu tak ikut aliran zaman sekarang pun, aku lebih suka buat hal yang aku senang hati daripada terus ikut rentak muda mudi sekarang ni.

Berbalik kepada topik asal...walaupun aku tidak lah mengenali arwah dengan lebih dekat sebab dia artis maka aku tahu serba sedikit pasal dia, TUHAN lebih menyanyagi dia..kita kena tahu juga bahawa setiap yang hidup pasti akan mati dan pasti akan kembali kepadaNYA yang maha kuasa..itu kenyataan ok..??tiada siapa dimuka bumi ini boleh menidakkan kekuasaanNYA.

Sini aku post kan sekali lirik lagu yang sering aku dengar setiap hari dipejabat

Telah kucuba meminta kasihmu
Biar menjadi ikatan abadi
Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang meminta
Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang meminta

Bermusim kita bersama
Menyemai ikatan cinta
Tak mungkin kasihku hilang
Kukunci hati untukmu

Ku genggam kenangan indah
Simpanlah senda gurauan
Andainya kau kerinduan
Itulah jadi penanwar

Sungguh ku terharu dan pilu
Kasih kusemai kau abaikan
Putusnya ikatan cinta
Mungkin tiada jodoh kita

Menangis hati ini
Ku juga bersimpati
Hancurnya harapanku
Maafkan sayang
Kasihmu yang berubah
Aku pun tak menyangka
Itulah alasanmu, pergilah sayang
Biar rindu di kejauhan
Menemani hati yang gelisah
Semoga bertemu jua kebahagiaan
Telah kucuba meminta kasihmu
Biar menjadi ikatan abadi
Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang meminta
 
Namun apa daya terlerai janji kita
Mungkin takdir yang me
nimpa



***
"Tuhan...kau bantu lah aku dalam mengharungi dugaan darimu Ya Allah..jika aku terjatuh kau bangunkan lah aku..jika aku lalai terhadapmu kau hukum lah aku..jika aku tak mampu lagi untuk berbuat apa² kau jangan lah biarkan orang kesayangan aku merindui atau melihatku...aku hanya mampu memohan padaMU.

No comments: