Tabung

My Friends

Friday, December 17, 2010

AKU MASIH DARA



Dah 2-3 hari kawan² dok bercerita pasal filem AKU MASIH DARA nih aku ja terlambat,
baru tadi berkesempatan masuk Youtube search trailer dia.
Ni di antara filem yang tak mungkin akan aku tengok.
okeh.

Memang filem ni mengisahkan realiti anak muda zaman sekarang itu memang aku akui lah kan tapi yang aku tersentuh ada satu dialog ni..

".....orang zaman sekarang pakai tudung sebab nak menutup lovebite jer.."

ish..bagi pendapat aku memang tak bermoral dialog tu, sensitive kot wahai tuan director.
kalau iya pun nak real kan cerita jangan lah sampai isu sensitive macam ni buat tak endah jer
jaga lah hati wanita yang bertudung ni der..bukan nak berangin tak tentu pasal
kalau lah kaum lain yang dengar..korang rasa apa akan dorang fikir..?

"...owh patut lah i tengok u dah pakai tudung, ni mesti u nak tutup itu loveite kan..? "

tak ker menyinggung perasaan orang !
mungkin nak promosi filem kot, iyer lah banyak aksi yang boleh di kategorikan 18sx
sangap tak sangap semua ada..haishh !
aku malu nak sebut perkataan macam ni..
malu lah...tak tahu nak cakap..

emm..ni pendapat aku jer lah pasal filem nih..
tapi pendapat orang lain tak tau pulak macam mana
iyer lah bukan mudah nak puaskan hati semua pihak...

6 comments:

Cik HaRiZa said...

tu la syg nye...
cerita2 yg mcm ni n contoh mcm cerita bohsia tu memg tak bermoral...
mungkin bg dorg tu dpt bg pedoman pd yg lain,tp dorg tak tau yg itu dah jd ikutan...
contoh mcm dialog "cuti-cuti cinta" yg nasi lemak 50 sen tu...
budak2 pun tanye nasi lemak 50 sen tu ape..
merosakkan minda budak2 kecik2 yg bru nk membesar...
jd tak hairan la remaja mkin rosak n gejala sosial mkin meningkat...(pendapat saya)

lilY said...

cik hariza :

yer btol..sy sokong !
kalo btol nk bg kesedaran byk lagi cara..cara mcm ni akn jd ikutan bdk² yg bru meningkat naik umurnyer..

kak nisa said...

memg dialog yg dipaparkan tu sensitif, tpi tak boleh dinafikan papapran yang ditampilkan adalah realiti yang sebenar, terserah kepada penonton utk membuat penilaian, mungkin tak wajar, dialog tu digunakan utk promo filem tu sebenarnya, bcoz director macam menggunakan dialog tu sebagai tarikan penonton pulak...this is just my opinion ya!

soffea said...

betul. betul. saya setuju. kalaupon nak berkarya dn berdakwah, perlu gunakan pendekatan yg betul. bukan dgn cara yg boleh mengelirukan org.



tak suka dialog psl lovebite n tudung tu. huhu.

lilY said...

kak nisa & sofea :

yea²..sgt² betol.
byk lagi caranya..
ni sume utk publicity kot..
hihi

Taz Jaafar said...

Agree sangat! Tak patut buat dialog macam tu. Mendatangkan salah faham kaum lain je nanti.