Tabung

My Friends

Wednesday, January 19, 2011

Orang Tua Tapi Tak Beradap

Geram aku pagi nih dengan bapa saudara aku tu, dah agak lama aku tahan je apa dia buat pada mak dengan ayah aku..sesuka hati nak maki, sesuka hati nak tengking.padahal dia tu adik ayah aku.

Kalau iya pun tak sekolah tak kan adap kepada orang yang lebih tau pun tak tau..?bengal lah camtu.
bukan saja dia..termasuk jugak anak² dia semua macam tu..menyusahkan family aku.
Time senang saudara mara haram tak ingat datang jenguk pun tak, time susah tak ada duit terhegeh² datang nak pinjam..nak buat itu nak buat ini...sampaikan nak bayar Roadtax kereta pun tak ada duit, apa kes..?
Vacation sana sini boleh jer..stupid lah tuh. yang jadi mangsa akak aku lah, mampus aku nak biar akak aku bagi pinjam..bukti dalam FB dorang bercuti sana sini...

Baru² ni bapa saudara aku nak pinjam duit..akak aku tak nak bagi sebab dia pun nak buat rumah. 
so, mak dengan ayah aku tak sampai hati tak bagi dorang pun nak bagi duit dorang..ok aku boleh terima
tapi part aku tak boleh terima tetiba datang rumah aku family aku sorang pun tak ada, call suruh mak dengan ayah aku balik dia nak duit..weh ! datang macam kita pulak hutang dia..memang celaka aku cakap tak kira dah kau orang tua ke apa.

Then, tadi mak dengan ayah aku on the way pergi hantar duit yang dia nak..see..? mak dengan ayah aku hantar..emm..aku memang sakit hati betul.
mak aku cakap..malas nak cakap apa lagi dah, bapa saudara aku tu dah menengking² nak duit..mak dengan ayah aku tak nak gaduh²..aku redha jer..tapi aku sedih mak dengan ayah aku dilayan macam tu.
kitaorang punya hormat cakap tak pernah tinggi tapi dorang buat pada mak dengan ayah aku camtu..
aku sangat kecewa.

Kalau² ada cousin aku yang terbaca kat sini, aku ingatkan korang p telek muka masing²..rasa malu ke tak malu orang lain yang tolong mak dengan ayah korang..?anak² sedap² berjalan sana sini..tak kenang budi langsung. aku sekarang ni haram tak kisah langsung andai tak ada saudara macam korang..menyusahkan hidup family aku !




*** Kalau ada yang cakap aku agak kurang ajar kat sini harini., harus lahhh...aku tak dapat tahan apa yang mak aku cerita tadi..semoga semua nih jadi pengajaran



2 comments:

Cik HaRiZa said...

sabar la byk2 ye..
my cousin pun macam tu..
but skrg kitorg da putus saudara terus..
manusia mcm ni tak boleh diingat..
bagi masalah je pada kita....

lilY said...

Cik Hariza :
- thanks dear.. ^_^