Tabung

My Friends

Thanks

Thursday, January 20, 2011

Selamat Hari Thaipusam

sumber google

Selamat menyambut hari Thaipusam kepada semua penganut agama
Hindu diseluruh Malaysia. 
Ramai yang cuti hari ni tapi tidak termasuk aku..aman jer jalan pagi tadi, boss aku bertindak dengan kejam pada tahun ni kerana beliau telah menarik balik
public holiday Thaipusam.caitt !
so, aku terpaksa datang kerja.hohoho

Ok..dah melalut..yang aku tau kalau kat tempat aku Thaipusam ni penganut agama Hindu akan mensucikan diri mereka daripada segala dosa² kecil @ pun besar (aku tak berapa ingat) dengan mencucuk seluruh tubuh badan dengan jarum lah & etc.
Dulu aku selalu nampak, sebab jalan ditutup untuk dorang ni berarak..aku penakut lah..tengok sipi² jer..

Tapi festival nih bukan semua penganut agam Hindu didunia, hanya Malaysia & Singapore ajer.
baca lebih lanjut kat Wikipedia

hahahahahaha..aku malas ak menaip kang takut salah info..huhu


6 comments:

misSbLurRy said...

public holiday = hari tidur sedunia....
lalalalal

lilY said...

misSblurry :
- bestnyerr dpt cuti...huhu

Miss dorayAki said...

terengganu xcuti! hahaa~

lilY said...

Miss dorayAki :
- sabo jer lah yer..hihi

Bob Merley said...

tak sedar pulak hari ni thaipusam. hauhuahua

lilY said...

Bob Merley :
- uisshh ! dasyat nih xtau..hehe