Tabung

My Friends

Tuesday, January 25, 2011

Pada Syurga Diwajahmu

Pagi² lagi dengar lagu Nash - Pada Syurga Diwajahmu buat aku rasa syahdu..
lirik yang mempunyai maksud yang mendalam.
Mula lah saat berangan aku, suatu hari nanti bila dah kahwin aku nak taat pada suami tak mau derhaka tak masuk syurga..ekekekekeke
pendek kata nak jadi isteri solehah..kah kah kah mampukah..?
insya'allah..
teringat topik kat Hotfm pagi tadi mengenai "Suka Hak Orang Lain" ish..nauzubillah kalau boleh dielakkan haruslah elak. 
tapi satu jer aku percaya Qada & Qadar, kalau dah betul jodoh kita dengan suami orang apakan daya..
semua pun dah tertulis..
macam yang pernah aku lihat, walau lari macam mana pun tak nak bersuamikan lelaki orang tapi akhirnya tetap bertemu jodoh walaupun dengan orang lain yang jugak suami orang.
Itu lah ketentuan Tuhan, sejak kita lahir semua dah ditentukan...

Tuhan sengaja menduga kita
Dimana kesabaran manusia
Engkau isteri yang kusanjungi
Lambang semangat cinta dunia

Pasti engkau terkenangkan
Peristiwa semalam
Saatku menggadaikan cinta
Pada onak dan duri asmara

Entah dimana akal fikiran
Hingga sesat di jalan yang terang
Ini suratan yang diberikan
Menguji kekuatan jiwa

Waktu engkau kulupakan
Dalam kemarau cinta
Betapa hatimu rela
Demi melihat kubahgia

Kau menahan segala siksa
Di hati hanya berdoa
Mengharapkan aku kan pulang
Agar terang cahaya

Ku yang hanyut di arus gersang
Di laut ribut melanda
Dan berenang ke pelabuhan
Kasih sayang sebenar

Air mata cinta darimu
Ku menjadi rindu
Pada syurga di wajahmu
Tiada tanda kau berdosa

Biar aku cium tanganmu
Membasuh lumpur di muka
Ku yang hanyut berarus gersang
Di laut ribut melanda

Kau menahan segala siksa
Di hati hanya berdoa
Kuberenang ke pelabuhan
Mencari cinta sebenar

Dan kutahan apa hukuman
Di hati hanya berdoa
Biar aku cium tanganmu
Sekali lagi bersama

Bukan sekali jalan berduri
Hanya Tuhan yang pasti mengerti

6 comments:

ibu qaleesya said...

Biar aku cium tanganmu
Membasuh lumpur di muka
Ku yang hanyut berarus gersang
Di laut ribut melanda..

jemput datang jawab apa kamoo nampak

lilY said...

bun_nee :
- hehe ok²...

AYuNG said...

alooorrr...syahdu nya lagu...:(

Fadzli Amir said...

hehhheheehe...kalu dalam kereta, ada lagu ni kat radio, aku nyanyi sekali, cik wife jeling je kat tepi...marah le tu...

Madd said...

lagu ada mkna tersendiri....

lilY said...

ayung :
- yer lah syahdu & meleleh..
kihkih

Fadzli Amir :
- kahkahkah
die touching gak lah tu...hihi

Mohd Ridhuan :
- emm..betol tu ^_^